Wednesday, October 18, 2006

The Pug

A new dog has moved in to our home. It is a cute pug whom I have already played with a lot. He is nice and quiet, he comes along on everything I want to do. It would be strange otherwise, considering that he is a teddy dog. He cannot object to my ideas. I like him.

You can see a picture of me and my pug on the front page of our kennel homepage. I like the picture. The only sad thing about that is that the nice picture of Mum as a young girl, which I wrote about as late as yesterday, is not there anymore.

2 comments:

Anonymous said...

Jag har också haft olika mjukdjur. Tyvärr kan jag inte låta bli att slakta dem. Jag försöker låta bli för jag vet att matte blir så besviken men det gåååår inte. Jag kan väl förstå den där vakthunden som skulle vakta Elvis nalle men inte kunde motstå frestelsen att kolla om man kunde dra ut bara litet vadd ur den. :)
Numera får jag leka med tuggben och en oförstörbar tuggring på egen hand. Andra leksaker leker matte och jag tillsammans med när hon är nöjd med mitt arbete. Det fungerar också.

Daily Hailey said...

Jo, jag vet vad du menar. Min mops flyttade upp till översta hyllan av bokhyllan litet senare i går kväll. Det var inte mitt val, utan det var husse som gav honom den platsen. På sätt och vis är det litet elakt av husse, med tanke på att jag faktiskt hade fått mopsen, men jag förstår också att han vill att mopsen skall överleva.